Pro Sáru je spokojený klient hnací silou, která ji motivuje a posouvá v pracovním i soukromém životě. Co nám o sobě prozradila usměvavá dispečerka, která má zkušenosti i s profesí asistentky osob se sníženou schopností pohybu a orientace?
Sára Hanousková se do našeho bezva týmu přidala v březnu 2022, zhruba dva měsíce po tom, co Bezba doprava odstartovala svou velkou jízdu s cílem pomáhat lidem, kteří kvůli svému stavu nemohou používat MHD. Před nástupem do Bezba dopravy pracovala Sára 2 roky na dispečinku Society o.p.s., kde ji touha po poznání přivedla do terénu mezi asistenty při přepravě, aby si na vlastní kůži zažila, jak to funguje i z druhé strany a ne "jen" za počítačem. Z počátku to nebylo snadné, člověk bez zkušeností se musí nejprve rozkoukat a protože většina klientů má specifické potřeby, entuziazmus sám o sobě nestačí. Je také potřeba oplývat empatií a pozitivní energií. To jsou dvě věci, kterých má Sára na rozdávání a proto se se svou novou rolí nakonec sžila jak se patří a dodnes je za tuhle příležitost velmi vděčná. Jako asistentka se také měla možnost v lednu 2022 seznámit s provozem Bezba dopravy a to ji nakonec přivedlo mezi nás.
V kolektivu Bezba dopravy našla Sára to, co hledala a bez čeho si práci nedovede ani v nejmenším představit. Skvělý tým a pracovní náplň, která ji baví a naplňuje. Cit pro povolání v pomáhající profesi v Sáře probudil její dědeček, držitel průkazu ZTP. Přišlo mu rozumné navést vnučku tímto směrem, popostrčit ji k tomu, aby si práci s handicapovanými šla vyzkoušet. Měl recht! Naše usměvavá kolegyně jako by se pro zaměstnání tohoto typu narodila. Dodnes je za to postrčení i za jeho velkou oporu svému dědečkovi vděčná. Role dispečerky jí svědčí. I přes telefonní sluchátko klienti vycítí Sářinu laskavost, kterou podtrhuje její přívětivý hlas. Nejen snaha vyhovět přání klienta a schopnost efektivně řešit případné problémy dělá z obyčejných dispečerů skvělé dispečery. Příjemné vystupování je naprostá nezbytnost a věřte, že po telefonu je udělat dobrý dojem mnohem těžší, než při osobním setkání.
Něco jako typická směna na dispečinku neexistuje. Každý den přináší něco nového a díky tomu jsou směny dispečerů bohaté na zážitky i výzvy. Sára ale má svou každodenní rutinu. Když přijde do práce, rozzáří kancelář svým úsměvem a s nefalšovaným zájmem se svých kolegů zeptá, jak se jim daří. Udržovat "na place" příjemnou atmosféru pro vzájemnou komunikaci mezi dispečery je základ. Kolegové spolu musí neustále komunikovat, aby se veškeré nešvary dne mohly řešit expresní rychlostí. Dispečink funguje jako dobře promazaný strojek jen, když jsou všichni dostatečně flexibilní, nezmatkují a neztrácejí chladnou hlavu. Kromě vyřizování webových formulářů, komunikace s klienty telefonickou nebo e-mailovou cestou a komunikace s kolegy je také potřeba být v kontaktu s řidiči. Dispečeři a řidiči spolu fungují vlastně v symbióze, díky které se podaří většinu klientů dostat tam, kam potřebují, včas.
Dispečeři jsou tu pro své klienti denně i ve svátky a o víkendech, ale kdy a jak vlastně odpočívají? Sáře dobíjí baterky její rodina, se kterou se pravidelně navštěvují. Do rodiny patří i její čtyřnohý miláček, se kterým tráví čas na procházkách, při kterých si vyčistí hlavu.
V létě se se šnorchlem vydává na průzkum podvodních světů a když je nálada, nechá se zlákat na návštěvu kina nebo jiného kulturního zážitku.
Pro Bezba dopravu by si přála, abychom z důvodu nedostatečné kapacity nemuseli odmítat klientům jejich požadované jízdy. V současnosti evidujeme 1600 registrovaných klientů, ale poptávka je mnohem vyšší. Sára doufá, že do našeho vozového parku brzy přibudou další auta, aby Bezba doprava mohla růst a byla dostupná všem, kteří ji potřebují.
Comments